کاربرد اینترنت اشیا در پزشکی

کاربرد اینترنت اشیا در پزشکی
با ظهور اینترنت اشیا (IoT)، پیشرفت های جالبی در قرن بیست و یکم خواهیم دید. اگرچه IoT اغلب با تولید، انبارداری و کارخانه های هوشمند در آینده همراه است، اما محدود به این نیست، و ما شاهد پیشرفت های قابل توجه در مراقبت های بهداشتی هستیم.
هوش مصنوعی
با ظهور اینترنت اشیا (IoT)، پیشرفت های جالبی در قرن بیست و یکم خواهیم دید. اگر چه IoT اغلب با محصولات هوشمند آینده، انبارها و کارخانجات مرتبط است، این محدودیت نیست و پیشرفت های قابل توجهی در بخش سلامت وجود دارد، از جمله:
۱- زمان انتظار برای اتاق اورژانس را کاهش دهید
واضح است که کسی که به اتاق اورژانس مراجعه می کند، زمان خسته کننده‌ای را به انتظار می گذراند. در نتیجه، علاوه بر هزینه های پزشکی، ممیزی های کمک های اولیه می تواند گاهی اوقات ساعت ها طول بکشد.
با تشکر از تکنولوژی های جدید و IoT، یک بیمارستان به نام Mt. Sinai به عنوان یک مرکز پزشکی در نیویورک، به طور موثر زمان انتظار را تا ۵۰٪ از بیماران اورژانسی را کاهش می دهد. این سیستم بسیار کارآمد است که برخی از کاربردهای نوآورانه و جالب از IoT را به طور آشکار نشان می کند.
 اینترنت اشیا در پزشکی

۲- سلامت و نظارت از راه دور
گاهی از اوقات، بیمار حتی نیاز به حضور فیزیکی در اتاق اورژانس یا بیمارستان ندارد. یکی از واضح ترین و بزرگترین برنامه های سلامت و IoT نظارت از راه دور است، که گاهی به عنوان پزشکی telehealthشناخته می شود.
این مسئله نه تنها باعث کاهش هزینه‌ها می شود و نیاز به حضور فیزیکی ندارد بلکه باعث بالاتر رفتن کیفیت زندگی بیمار خواهد شد، این مسئله می تواند برای یک بیمارکه محدود به تحرک است و یا از حمل و نقل عمومی استفاده می کند موثر باشد.
۳-دسترسی و در دسترس بودن تجهیزات سخت افزاری قابل تضمین است
بیمارستان های مدرن و جدید نیازمند عملکرد نرم افزار و سخت افزار نسل جدید هستند، بعضی از آنها حتی برای حمایت و زنده ماندن از انسان استفاده می شوند. مثل تمام دستگاه های الکترونیکی، این دستگاه ها نیزم مستعد وجود خطرات بسیاری مثل قطعی برق و یا خرابی سیستم هستند که می تواند به زندگی یا مرگ فرد منجر شوند.
یک راه حل جدید IoT از Philips وجود دارد که E-Alert نامیده می شود که برای حل این مشکل طراحی شده است. به جای اینکه منتظر باشند تا یک سیستم از کار بیفتد این سیستم جدید به طور مداوم و پیوسته بر سخت افزار و تجهیزات پزشکی نظارت و بازرسی می کند و در صورت مشاهده مشکلات به مسئولان بیمارستان اطلاع می دهد. 
۴٫ نظارت بر کارکنان، بیماران و موجودی و سهام
ایمنی همیشه نگرانی اصلی هر بیمارستان یا مرکز پزشکی است. بدون توانایی پیگیری اموال، کارکنان، بیماران و تجهیزات در سراسر ساختمان، حفظ بالاترین سطح امنیت کار سختی به نظر می‌آید.
در موسسات کوچکتر این کار تقریبا آسان است، اما در مورد ساختارهای چندمنظوره و دانشگاه ها، و نیز در مورد هزاران بیمار و کارمند به چه شکلی می‌تواند باشد؟
بسیاری از آنها با سیستم های IoT و سیستم های مکانی واقعی برای پیگیری نظارت بر اموال در حال تغییر هستند، که نه تنها راه ارزان و کم هزینه برای نظارت بر فعالیت های روزانه در محیط بیمارستان است، بلکه بسیار موثر است.
۵-مدیریت پیشرفته دارو
یکی از جالب ترین تحولات جدید در زمینه مراقبت های بهداشتی و IoT در زمینه داروهای تجویزی است. به نظر می رسد که کمی علم تخیلی است، اما قرص هایی که حاوی سنسورهای میکروسکوپی به اندازه دانه های برنج می توانند یک سیگنال را به یک دستگاه خارجی ارسال کنند، که معمولا به عنوان یک صفحه در بدن برای اطمینان از دوز مناسب استفاده می شود. بیماران همچنین می توانند اطلاعات هوشمندانه شخصی را از طریق برنامه های گوشی های هوشمند خود برای دستیابی به عملکرد شخصی خود و بهبود عادات خود به آنها دسترسی پیدا کنند.
۶- مبارزه با بیماری های مزمن
برنامه های کاربردی مانند Fitbit از IoT برای نظارت بر سلامت شخصی استفاده می کنند: این اطلاعات را می توان با یک پزشک برای حل مشکلات تکراری به اشتراک گذاشت. یک شرکت به نام Health Net Connect به تازگی یک برنامه مدیریت دیابت را برای بهبود درمان بالینی و کاهش هزینه های پزشکی برای بیماران به ارمغان آورده است که نتایج جالبی را به همراه داشته است.
شش کاربرد جالب اینترنت اشیا در پزشکی

نظرات

ارسال نظر

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.